kunde Referencer

Læs om et udpluk af de projekter B2B Trading har udført

Kim Johansen Transport

IT-løsning hjælper vognmanden

Lettere at finde rundt i tusindvis af fragtbreve.

Når en virksomhed sender varer til en kunde, ledsages varerne af et fragtbrev, der indeholder information til chaufføren om modtageren, varen med videre. Når varerne er fremme kvitterer kunden for modtagelsen på fragtbrevet, som er chaufførens og vognmandens dokumentation for, at varen er leveret.

Læs hele referencen her!

Danske Psykomotoriske Terapeuter

B2B’s Server og office-løsning sørger for at den daglige IT-drift forløber optimalt hos DAP.

Hvad var udfordringen?
Der var brug for en løsning der kunne håndtere både en stor mængde filer og data, samt køre SQL databaser og CRM systemer. Samtidig skulle løsningen være fleksibel nok til at medarbejdere kunne tilgå deres mails, kalendere og data fra bærbare computere og på farten.

Læs hele referencen her!

Boldklubben Fremad Valby

“Vi har fået lige nøjagtig den løsning, vi havde behov for”

Med hjælp fra B2B Trading fik Boldklubben Fremad Valby en komplet trådløs løsning, der sikrer stabil og høj hastighed for alle.

Hvad var udfordringen?

Læs hele referencen her!

Kim Johansen Transport

IT-løsning hjælper vognmanden

Lettere at finde rundt i tusindvis af fragtbreve.

Når en virksomhed sender varer til en kunde, ledsages varerne af et fragtbrev, der indeholder information til chaufføren om modtageren, varen med videre. Når varerne er fremme kvitterer kunden for modtagelsen på fragtbrevet, som er chaufførens og vognmandens dokumentation for, at varen er leveret.

 

Mange fragtkunder vil have en kopi af fragtbrevet sammen med deres faktura, andre vil måske have en kopi, hvis der opstår spørgsmål omkring leverancen. Det betyder, at en stor transportør som Kim Johansen Transport skal bruge betydelige ressourcer på at håndtere dem.

 

Fra manuelt til digitalt system

- Oprindeligt blev fragtbrevene kun gemt analogt, men vi har i en periode sorteret fragtbrevene efter dato og scannet dem, og på den måde gemt dem i kronologiske filer. Det gør søgning fra forskellige lokationer nemmere, men det var stadigt manuelt arbejde, siger IT-koordinator Carsten Eickhardt fra Kim Johansen Transport.

 

- Vi har i flere år været på jagt efter et brugervenligt system, der kunne håndtere de fysiske fragtbreve for os, men var aldrig stødt på den rigtige løsning. På et tidspunkt spurgte jeg vores faste samarbejdspartner John Andersson fra B2B Trading ApS, om han kendte en god løsning.

 

John Andersson foreslog Develop Danmark A/S og produkterne NSI AutoStore og dokoni FIND, som B2B Trading ApS  er forhandler af. Kim Johansen International fik løsningen præsenteret på et møde og kunne hurtigt se, at det netop var løsningen på udfordringerne med at håndtere fragtbrevene. En efterfølgende test afgjorde sagen.

 

- Nu har vi efterhånden brugt løsningen i et halvt år. Og i den periode har vi ikke haft situationer, hvor vi f.eks. ikke kunne fakturere en kunde alene fordi , at vi ikke kunne finde fragtbrevet, hvilket ikke skete tidligere. Løsningen vil tjene sig hjem på 1 til 2 år alene på den konto, men vi bruger jo heller ikke så meget tid på at lede efter fragtbrevene længere. Nu kan vi i stedet bruge tiden på noget mere værdiskabende, slutter Carsten Eickhardt.

 
 

Danske Psykomotoriske Terapeuter

B2B’s Server og office-løsning sørger for at den daglige IT-drift forløber optimalt hos DAP.

Hvad var udfordringen?
Der var brug for en løsning der kunne håndtere både en stor mængde filer og data, samt køre SQL databaser og CRM systemer. Samtidig skulle løsningen være fleksibel nok til at medarbejdere kunne tilgå deres mails, kalendere og data fra bærbare computere og på farten.

Hvad blev løsningen?
I tæt dialog med konsulenterne i B2B Trading ApS valgte DAP en Office 365-løsning med mail, adgang til kalenderdeling og planlægningsværktøjer, samt en kraftig lokal server til at hoste deres databaser og systemer. Den lokale server sikres ligeledes af B2B Tradings cloud backup system.

Hvordan fungerer samarbejdet?
B2B Tradings supportere står altid klar hvis der i dagligdagen skulle være IT-spørgsmål eller problemer. De fleste udfordringer kan klares over fjernsupport, men kræves fysisk tilstedeværelse rykker der hurtigt en tekniker ud. Det er også en fordel at de enkelte medarbejdere altid kan ringe direkte til en tekniker de kender, og som kender deres systemer 100%.

Boldklubben Fremad Valby

“Vi har fået lige nøjagtig den løsning, vi havde behov for”

Med hjælp fra B2B Trading fik Boldklubben Fremad Valby en komplet trådløs løsning, der sikrer stabil og høj hastighed for alle.

Hvad var udfordringen?
”Udover at være formand for Boldklubben Fremad Valby er jeg også ungdomsvejleder i Københavns Kommune, og jeg har samlet to 10. klasser – 50 elever i alt – der har deres skolegang i vores klub. Udfordringen var, at vores tidligere, trådløse netværk ikke var stabilt nok til at servicere 50 elever, der alle arbejder på iPads, samt de elektroniske tavler, der er en uundværlig del af undervisningen. Ydereligere har vi omkring 200-300 gæstebrugere, som kommer i huset, hvor vi stiller internet tilrådighed samtidigt.”, fortæller Søren Stange fra Boldklubben Fremad Valby.

Hvad blev løsningen?
”Vi fik et trådløst netværk og en komplet løsning, som er helt up-to-date. Vi fik lige nøjagtig det, vi havde behov for; en løsning med tilstrækkelig kraft og hastighed, som også indeholdt muligheden for at skelne mellem de enkelte brugere – skoleeleverne, vores lejere og vores øvrige brugere”, fortæller en tilfreds Søren Stange.

Hvordan fungerer samarbejdet?
”Det har været et supergodt samarbejde – og er det stadig,” siger Søren Stange og fortsætter:
”Da vi er en del af Københavns Kommune, skal Center for Undervisningsmidler ind over beslutninger af denne karakter. Derfor valgte konsulenterne fra B2B som det første at tage et møde med dem for at få kortlagt behov og afstemt forventninger. Derefter forløb al dialog mellem os og ham, og det har været gnidningsfrit. Og i dag skal der kun et telefonopkald til, hvis vi har problemer. Så bliver de løst indenfor 5-10 minutter”.

Tilstrækkelig kraft og hastighed
“Ruckus Wireless blev implementeret som trådløst netværk for at sikre dækning af hele området med tilstrækkelig kraft og høj hastighed”, fortæller B2B Tradings netværkstekniker. ”For at sikre at eleverne til enhver tid har adgang til et brugbart internet – uden trafikpropper, valgte vi at implementerer SmartShare i konfigurationen. SmartShare’en garantere hver elev en dynamisk andel af båndbredden alt efter antallet af aktive brugere, og sikre derved at alle kan bruge deres Ipads – PC’er og andre devices i undervisningen. Ligeledes live streaming i undervisningen.